O autorze
Rahim Blak - CEO i współzałożyciel grupy click community ­ agencji social media oraz platformy aplikacji click apps. Koncentruje się na marketingu społecznościowym ze szczególnym naciskiem na social commerce i social CRM. Zajmuje się także rozwijaniem produktów marketingowych i startupów w modelu SAAS i cloud marketing. Najnowszy startup edrone pozycjonuje jako "Pierwszy CRM dla e-commerce".

Zaczynał ze swoją agencją Interaktywną art world™, w której pokazał się jako "Pierwszy Malarz Sztalugowy w branży Interaktywnej". Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i MBA w Łodzi, jest członkiem rady przedsiębiorców ASP w Krakowie, prowadzi zajęcia z e­marketingu i social media na MBA w Łodzi i WSE w Krakowie. W pracy myśli w PREZI, po pracy zagorzały Instagrammer. Jego życiową pasją jest ciągłe wychodzenie ze strefy komfortu”, ponieważ “life begins at the end of your comfort zone”.

"At The End Of My Comfort Zone" Rahim Blak

Wyzwólmy DANE OSOBOWE w Internecie!

Czy na pewno chcesz chronić swoje dane osobowe w Internecie? Daj mi 15 min. abym wytłumaczył Ci, że uwolnienie danych leży w interesie nie tylko Twoim, ale także w Interesie gospodarczym i społecznym! Napisz mi na koniec czy udało mi się Ciebie przekonać dając ocenę od 1 do 5. Bazy danych, w tym także Wasze dane osobowe zasługują na wolność! W Internecie toczy się niesamowita dyskusja na temat ich “ochrony”, i to ona zainspirowała mnie do Manifestu “Liberal Data”.

Zostań Data Liberałem
Warto zadać sobie pytanie czy transparentność w Internecie, przez niektórych nazywana inwigilacją, jest dobra czy zła? Jestem Data Liberałem i uważam, że nie ma nic złego w pozyskiwaniu danych osobowych, zwłaszcza, że stała się ona walutą. Jeżeli płacisz informacjami o sobie za dostęp do oprogramowania, Facebooka czy skrzynki pocztowej Gmail, to jest to uczciwa transakcja wiązana. Dzisiaj łączymy się i “widzimy” z całym światem, mamy nieograniczony dostęp do wiedzy i rozwiązań, które ułatwiają życie i pomagają rozwijać firmy. To wszystko mamy “Za Darmo”. Wielu nie było by stać na takie rozwiązania, ale dzięki temu, że płacimy za nie swoimi “Danymi Osobowymi” jest to możliwe.



“Za Darmo”
Założyłem firmę w 2009 roku, nie miałem wtedy żadnego kapitału. Nie było mnie stać na legalne oprogramowanie wspierające zarządzanie, ani na marketing promujący firmę. To gdzie teraz jestem dzisiaj, zawdzięczam firmie Google oraz serwisowi Facebook. Ponieważ dzięki nim założyłem darmową skrzynkę Gmail, oraz wykorzystałem aplikacje Google Apps do zarządzania firmą, profil firmy na Facebooku również był bezpłatny, tak więc małym kosztem zacząłem się promować. To wszystko miałem pozornie “Za Darmo”, bo płaciłem danymi osobowymi, ale miałem tego świadomość. Uważam, że była to uczciwa transakcja, dlatego nie podam ani Facebooka ani Google do sądu, za to, że wiedzą gdzie i kiedy się zalogowałem. Te firmy zarabiają właśnie w modelu biznesowym “Za Darmo” - najbardziej popularnym w Internecie. Sumując dostajemy bezpłatne narzędzia, w zamian oddajemy swoje dane osobowe, które następie wykorzystywane są do “personalizowania reklamy”.

Czy dla Ciebie Big Data to zamach na prywatność i inwigilacja?
Spójrzmy na przykład na przestrzeń publiczną. Czy chcielibyśmy, żeby “w realu” samochody na ulicy nie miały rejestracji, a ludzie nie posiadali dowodów osobistych? Każdego przecież da się zidentyfikować, bo w przestrzeni wspólnej tak na prawdę nie ma prywatności. Dlaczego w Internecie miało by być inaczej? Osobiście nie boję się transparentności w Internecie, boję się anonimowości!

Szczęśliwy Ojciec i Wściekły Ojciec
Pojechałem do szpitala, gdzie urodził się mój syn :) Wychodząc z niego zamówiłem przez aplikację UBER'a, podjechał z fotelikiem dla dziecka! Dzięki temu, że przetworzyli oni moje dane z Facebooka, podnieśli jakość obsługi klienta! Kocham Big Data! Powiem szczerze, że gdy pierwszy raz przeczytałem o Big Data w Forbsie, gdzie Ojciec (tym razem wściekły;)) dowiedział się z reklam przesyłanych przez Supermarket Target, że jego córka jest w ciąży, nie sądziłem nawet jakie to daje możliwości!

Zrozumieć BIG DATA!
Big Data odnosi się do dużych, zmiennych baz danych i ich przetwarzanie, które prowadzi do wyciągnięcia wniosków, czyli nowej wiedzy. Nie ignorujmy jej.

“Demonizowanie danych jest demonizowaniem wiedzy, a to nigdy nie jest mądre” -Jeff Jaris.

Chcesz się dowiedzieć, jak możesz wykorzystać dane w Internecie? Zapraszam do obejrzenia filmu:
Twoje dane zasługują na to, by być wolne i pracować na korzyść Twoją, bizensu i społeczeństwa.

Rahim Blak 2015 Manifest “Liberal Data



Doświadczenia z BIG DATA zbieram w pracy nad systemem edrone CRM.
Trwa ładowanie komentarzy...