Czy dodawać nieznajomych do znajomych na fejsie? Rzecz o Facebook Networkingu

Do tej pory powiedziano już wiele na temat Facebook marketingu, ale niewiele wiemy na temat wykorzystania prywatnego profilu osobowego w biznesie.

W poprzednim artykule wyjaśniałem czym jest Networking. Dlaczego nie przenieść idei networkingu na Facebooka?


Przede wszystkim uwierz, że...
...w nawiązywaniu relacji na Facebooku nie ma nic dziwnego/złego/oburzającego. W mojej ocenie znajomości zawarte przez portal społecznościowy są tak samo ważne i wymierne, jak te zawarte podczas tradycyjnego spotkania. Czy będzie niezręcznie, jeżeli zagadasz do kogoś przez fejsa? To zależy od Ciebie. Niezręczne jest też wykonywanie do klientów zimnych telefonów i pisanie do nich e-maili, a firmy to robią, bo to ciągle działa.

Jeżeli zastosujesz techniki Facebook Networkingu, które przedstawiam poniżej - nie spotka cię zawód.

Skracaj lejek sprzedażowy
Zacznijmy od komfortowej sytuacji, gdy poznajesz kogoś na żywo. Ta osoba ma szansę być Twoim przyszłym klientem? Od razu dodaj tę osobę do znajomych na Facebooku. Wizytówkę zgubisz, znajomego na fejsie nigdy! Nawiązanie kontaktu na Facebooku skraca lejek sprzedażowy do minimum. Na kolejnym spotkaniu nie będziesz musiał przekonywać go do siebie wyjaśniając kim jesteś, co robisz i dla kogo. To wszystko jest na twoim profilu osobowym.

Zapytania ofertowe na fejsie?
Sam dziś, dzięki konsekwentnemu prowadzeniu profilu osobowego na fejsie, dostaję na Facebooku zapytania ofertowe dla mojej firmy click community! Buduję na tym portalu swoją markę lepiej niż na nie jednej konferencji!

Musisz zrozumieć, że na Facebooku nie istnieje i nigdy nie istniał podział na profil prywatny i zawodowy. Wydarzenia z Twojego życia codziennego, cieszenie się sukcesami (obecnych i przyszłych) klientów i znajomych pomogą ci w budowaniu lepszej relacji i zdobywaniu zaufania, ponieważ jesteś prawdziwy.


Tego nie rób na Facebooku!
Publiczny profil osobowy ma też swoje ograniczenia. Nie politykuj, nie oceniaj, bo możesz urazić czyjeś uczucia. Znam przykłady ludzi, którzy obrazili daną grupę społeczną i tym samym stracili klientów. Unikaj też tzw. LOL-contentu. Obrazki, konkursy, przypadkowe udostępnienia - one depozycjonują Twoją działalność, ponieważ klienci nie będą wiedzieć, czym się dokładnie zajmujesz.

Traktuj swój profil osobowy na fejsie bardzo poważnie, a swoją tablicę szanuj jak siebie samego:)

Rahim Blak - “Zrozumieć Facebook networking” w cyklu #ZrozumiećBiznes

Trwa ładowanie komentarzy...